2013. szept. 28.

#380.

Péntek.
Nyolc óra ötvenhat perckor csörgött a telefon, ránéztem; santi. Elképzelni sem tudtam mit akarhat ilyen korán. Azért hívott, hogy keljek fel, mert bejön, és kérdezte kérek-e kakaós csigát. Természetesen kértem, s visszakérdeztem ő kér-e kávét, természetesen ő is kért. Kikászálódtam az ágyból, bevallom nehéz volt, a puha meleg ágyat lecserélni a hidegre. Kimentem töltöttem magunknak kávét, a szokásos menet, neki sok tejjel, nekem pedig tejjel és cukorral. Kimentem a teraszra, rágyújtottam, és kómás fejjel olvasgattam az ismerőseim kiírásait, melyekre minden bizonnyal nem voltam kíváncsi, de így mennek ezek a reggelek. Nem sok idő telt el, anya is felkelt, majd meg is jött santi. Beszélgettünk egyet, megittuk a kávét, elszippantottunk néhány szál cigarettát, aztán elment, anya is elment boltba, én pedig bejöttem, előbb cigit tölteni, aztán reggelizni, a kakaós csigámat, melynek közben a felét odaadtam a húgomnak. Ugyan olyan péntek volt, mint akármelyik másik nap, mégis olyan szabadnak éreztem magam, olyan jól, semmi teher, minden probléma megoldódott, minden remek (nincs volt! van.). A nap hátralévő része nem tűnt túl érdekesnek, játszottam, wowoztam. Aztán a vacsora előtt (rántott gomba, hasábkrumplival, és tartármártással, nyami-nyami) kimentem ismételten rágyújtani, és elkapott valami-féle ihlet-szerű. A feeling, mikor bent meleg a lakás, a kandallóban ég a tűz, s a teret sárga villanykörte világítja meg, majd a hideg, füstös terasz, szintén sárga villanykörte fényében, s a dió, alma, és körte egy fonott kis kosárkában. Igen, ősz van -jöttem rá. Szebb képet képzelek el magamban, mint amilyen, ha tudnám lefényképezném, de a valóságban teljesen egyszerű, azért majd lefényképezem. Vacsora után ismét jött santi, elmentünk tescoba, vettünk piát, majd felmentünk egyik haverunkhoz, ott ittunk belőle két pohárral, hallgattuk a zenét, aztán hazajöttem. Itthon húgom várt, hogy filmet szeretne nézni, így megnéztünk egyet. Nem volt rossz, csak előre tudtam, hogy mi lesz a vége. S a pénteki nap véget ért, kicsit még át is csapott a szombatba, hisz a filmnek körülbelül fél órája lett vége.
Szombat, 1:59am. BlueButterfly. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése